Coops profilkundevilkår

Vilkår for opsparing til Coop medlemskab (”profilkunde”)

Gældende fra 30. marts 2020

Ved at oprette dig som profilkunde via Coops app eller via Coop.dk får du adgang til en række fordele i Coop.[1]

Når du handler hos Coop som profilkunde, får du tilskrevet en opsparing med henblik på at betale andelsindskud og blive medlem. Det er frivilligt, om du senere vil tegne medlemskab.

Du skal være fyldt 15 år for at blive profilkunde.

[1] Ved ”Coop” forstås i disse vilkår Coop amba, Coop Danmark A/S og de tilknyttede danske brugsforeninger. De færøske og grønlandske brugsforeninger er ikke omfattede.

Opsparing til andelsindskud

Når du opretter din profil, skal du afgive de obligatoriske oplysninger i formularen og acceptere disse vilkår. Du får herefter et kundenummer som profilkunde, og en personlig konto i Coop, hvor din opsparing sættes ind.

Opsparingen fremkommer ved, at Coop tilskriver et beløb til din konto, når du handler fra din profil i Coops app eller på Coop.dk eller tilvælger andre ydelser, hvor Coop tilbyder belønning i form af tilskrivning til din konto.

Det opsparede beløb er øremærket til indskud af andelskapital ved oprettelse af medlemskab af Coop, og kan kun bruges til dette formål. Dette gælder, så længe du har status som profilkunde, uanset om den tilbudte belønning af praktiske grunde kan være benævnt ’bonus’ eller ’medlemsbonus’.

Når du har opsparet 200 kr., stopper tilskrivningen til din konto.  Du får nu tilbud om at blive medlem af Coop.

Ønsker du at blive medlem af Coop, skal du acceptere Coops medlemsvilkår. De opsparede 200 kr. konverteres da til et andelsindskud i Coop på 200 kr.[1] Du bliver herefter medlem af Coop med alle de økonomiske fordele og demokratiske rettigheder, medlemskabet indebærer.

Ønsker du ikke at blive medlem af Coop, forbliver din status som profilkunde uændret. Din opsparing bliver stående, og kan bruges til andelsindskud, hvis du på et senere tidspunkt ønsker at blive medlem af Coop.

Har du ikke foretaget køb som profilkunde i tre sammenhængende år, forbeholder vi os ret til at lukke din profil. Eventuel opsparing, der står på din konto, bortfalder i så fald.

[1] Enkelte brugsforeninger har andre regler om andelsindskud. Du kan få oplyst reglerne i foreningen.

Øvrige fordele som profilkunde

Du får et personligt login til Coops app og til Coop.dk, hvor du kan gøre brug af udvalgte services.

I Coops app kan du følge med i din opsparingssaldo og opdatere din profil.

I egen interesse, bl.a. for at sikre at du modtager relevante meddelelser, bør du holde din profil opdateret. Din adgangskode er personlig og må ikke oplyses til uvedkommende.

Ud over at du sparer op til andelsindskud, får du som profilkunde adgang til andre økonomiske fordele, når du handler fra din profil i Coops app eller på Coop.dk.

Du har altid selv ansvaret for at være logget ind, så købet kan blive registreret på dit kundenummer.

Hvis du ikke ønsker et bestemt køb registreret, skal du blot undlade at bruge Coops app eller kundenummeret i forbindelse med det pågældende køb.

Som profilkunde får du adgang til samme rabatter og generelle medlemstilbud i Coops fysiske butikker og webbutikker, som medlemmerne af Coop har adgang til.

Coop kan tilbyde yderligere fordele, der i nogle tilfælde kræver, at du opretter en særlig aftale som overbygning til de almindelige vilkår som profilkunde. Du vil i hvert enkelt tilfælde få mulighed for at tage stilling til de specifikke vilkår, inden du tilvælger fordelen.

Nogle af tilbuddene kan være knyttet til en specifik platform. Det gælder f.eks. app kup, gaver og spil i Coops app.

Du kan få adgang til tilbuddene ved at være logget ind på Coops app, ved at logge ind på din profil på Coop.dk eller via andre adgange, som Coop stiller til rådighed.

Registrering, brug og beskyttelse af dine data

Coop registrerer de oplysninger, du har givet i din profil, de oplysninger, der fremkommer, når du er logget ind som profilkunde og bruger Coops digitale platforme, din behandling af e-mails fra Coop og de købsoplysninger (dvs. bondata og fakturadata), der fremkommer, når du handler fra din profil hos Coop.

De registrerede oplysninger bruges til:

  • At administrere dit kundeforhold.
  • At beregne og tildele dig opsparing til andelsindskud.
  • At beregne og yde dig generelle og personlige rabatter.
  • At give dig adgang til andre generelle og personlige fordele og tilbud.
  • At optimere din brugeroplevelse på Coops digitale platforme.
  • At målrette Coops markedsføring til dig, hvis du ønsker at modtage en sådan markedsføring.

Coop videregiver ikke dine data til tredjepart, medmindre det er et lovkrav, eller det er aftalt i en særlig aftale som overbygning til disse vilkår.

I Coops privatlivspolitik på Coop.dk kan du læse mere om, hvordan Coop behandler dine data.

Ændring af vilkårene

I tilfælde af ændring af disse vilkår, vil du blive varslet om ændringerne via Coops app og Coop.dk.

Ophør som profilkunde

Du kan til enhver tid slette din profil ved at kontakte Medlemsservice. Du får ikke det opsparede beløb udbetalt og dine log ind-funktioner og muligheder slettes også.

Medlemsservice

Medlemsservice kan kontaktes på telefon 43 86 20 20 hverdage mellem 9 og 18 eller via kontaktformular på Coop.dk.