Ofte stillede spørgsmål

Print side

1. Hvilke fordele kan jeg opnå med Coop-kortet?

Du får medlemstilbud i Coops kæder hver uge. Nogle medlemstilbud gælder alle medlemmer. Andre er særligt udvalgt til dig. Dem sender vi direkte til din mailboks, hvis du har sagt ja tak til mails fra os. Du kan altid se dine tilbud i vores app eller i butikken ved at scanne dit medlemskort i pristjekkeren (fakta og fakta Q undtaget).

Du får point, når du handler i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, LokalBrugsen, Irma, fakta, fakta Q og på coop.dk og Irma.dk. Jo mere du handler, jo flere point får du. Se mere om point her. Du kan bruge dine point hele året på coop.dk og ind i mellem i vores butikker, når vi holder pointdage.
Gennem vores mange samarbejdspartnere kan du få attraktive tilbud og rabatter på forkælelse, fornøjelse og fornuft året rundt.

Herudover kan du helt gratis hente Samvirke i din butik hver måned.

 

2. Hvordan bliver jeg medlem?

Indmeld dig her på Coop.dk/indmeld
eller
Send SMS ”Indmeld” til 1400
eller
Betal andelsindskuddet på 200 kr. ved kassen og følg vejledningen på bonen (dog ikke i Irma og Fakta).

 

3. Hvorfor skal jeg betale 200 kr.?

Coop er et andelsselskab, som ejes af medlemmerne. Når du betaler andelskapital, bliver du medejer af Coop. Det betyder, at du kan få indflydelse og at du får adgang til de særlige medlemsfordele. Der er ikke andre end medlemmerne, der skal tjene på Coop.

Hvis du en dag melder dig ud, får du naturligvis de 200 kr. igen.

 

 

4. Hvor kan jeg bruge mit Coop-kort?

Du kan bruge Coop-kortet i alle Coops 1.200 butikker - Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, LokalBrugsen, Irma, fakta, fakta Q - og på coop.dk og Irma.dk. Desuden kan du opnå fordele hos vores mange samarbejdspartnere enten ved at vise kortet eller ved at oplyse dit medlemsnummer i forbindelse med bestilling eller køb.

 

 

5. Jeg har allerede et CoopPlus medlemskort – skal jeg opgradere til et Coop-kort?

Hvis du allerede har et CoopPlus medlemskort, så virker det fortsat. Kortet med teksten ”Din butik” er det samme kort – blot med nyt udseende.

 

 

6. Hvordan får man point?

Du kan få point i Coops 1.200 butikker Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, LokalBrugsen, Irma, fakta og fakta Q ved at få scannet dit Coop-kort ved kassen, når du handler. Du får også point når du handler på nettet i coop.dk og Irma.dk, hvis du oplyser dit medlemsnummer ved bestillingen.
Du får point, når dit samlede køb for måneden i Coops kæder overstiger 500 kr.
Se mere om hvordan du får point her.

Du kan også få point hos mange af vores samarbejdspartnere ved at oplyse dit medlemsnummer i forbindelse med bestilling eller køb.

 

 

 

7. Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mit kort?

Har du glemt dit kort, kan du i stedet oplyse dit mobilnummer til kassemedarbejderen. Det gælder dog kun, hvis du har oplyst dit mobilnummer på din profil. Et mobilnummer kan kun være knyttet til ét medlemskab. Du kan oplyse eller ændre dit mobilnummer på din profil på coop.dk/medlem.

 

 

 

 

8. Hvordan bruger man sine point?

Du kan altid bruge dine point til at betale med på coop.dk. I udvalgte perioder vil du også kunne betale med dine point når du handler dagligvarer i vores butikker. Vi kalder disse perioder for Pointdage, og vi informerer dig via mail og skiltning i butikkerne.
Desuden kan du bruge dine point til betaling for taletid og produkter hos Coop mobil.

 

 

 

9. Kan jeg se hvor mange point jeg har?

Ja, du kan altid se, hvor mange point du har opsparet på din profil på coop.dk/medlem. Du kan også se din pointsaldo ved at scanne dit Coop-kort i de pristjekkere, der findes i  Coops butikker (gælder dog ikke fakta).

 

 

10. Hvad er medlemstilbud?

Som medlem har du mulighed for at få Medlemstilbud hver uge. Nogle Medlemstilbud får alle medlemmer. Andre er særligt udvalgt til dig. Dem sender vi direkte til din mailboks, når du udfylder din profil. Du kan også se dem i vores app. eller i butikken ved at scanne dit medlemskort i pristjekkeren (dog ikke i Fakta), og når du er logget ind på Dit Coop.

 

11. Kan jeg få medlemstilbud fra andre end min tilhørsbutik?

Ja, du kan altid vælge at modtage tilbud fra flere butikskæder i Coop.
Du kan tilmelde dig dine butikker når du er logget ind på Dit Coop.
Du kan også ringe til Medlemsservice på 43 86 20 20 alle hverdage fra 9-16.

 

 

12. Hvad hvis jeg har ændringer til mine oplysninger?

Du kan rette de fleste af dine oplysninger, såsom adresse og tlf.nr. når du er logget ind på Din profil på coop.dk/medlem.
Skal du bruge hjælp, kan du kontakte Medlemsservice på 43 86 20 20 alle hverdage fra 9-16 eller via vores kontaktformular.

 

 

13. Mit Coop-kort er tabt eller gået i stykker. Hvordan får jeg et nyt?

Hvis dit kort er mistet eller gået i stykker, kan du bestille et nyt kort ved at logge på her og åbne din profil. Er du allerede logget på, kan du gå direkte til kortbestilling her. Du kan også ringe til Medlemsservice på telefon 43 86 20 20 alle hverdage fra 9-16. Det er gratis at bestille nye kort.

 

 

14. Kan jeg få flere kort?

Ja, du kan bestille flere nøglekort eller ekstrakort til din husstand ved at logge på her og åbne din profil. Er du allerede logget på, kan du gå direkte til kortbestilling her. Du kan også ringe til Medlemsservice på telefon 43 86 20 20 alle hverdag fra 9-16. Det er gratis at bestille flere kort.

 

15. Jeg har glemt min adgangskode.

Du kan bestille en ny adgangskode ved at klikke på 'Har du glemt din adgangskode?' under log ind-knappen. Har vi din e-mailadresse, sender vi koden dertil inden for et par minutter. Har vi ikke din e-mailadresse, modtager du koden med posten inden for 3 hverdage.

16. Giver alle varer point?

Nej. Følgende varer giver ikke point:

Aviser, cigaretter, rygeartikler, fyringsolie, frimærker, billetter, håndkøbsmedicin, gavechecks, pant og returpant vedr. emballage, alle former for spil og lotterier samt serviceydelser hos andre; herunder f.eks. oprettelse af abonnement og salg af telekort.

17. Hvorfor er der nogle køb, der ikke giver point?

Du får point i Coop efter en trappe, der begynder forfra hver måned. Derfor vil det første køb i en kalendermåned kun udløse point, hvis du køber for over 500 kr.

Så snart du har købt for mere end 500 kr. på en måned, kommer du op på trin 1, hvor du får 1 point, for hver 10 kr. du køber for. Når du har købt for mere end 1.000 kr. på en måned, stiger du til trin 2, hvor du får 2 point for hver 10 kr. du køber for. Sådan fortsætter det op til trin 4, som er det højeste trin.

Måneden efter starter du forfra på skalaen, men beholder selvfølgelig de point, du har fået i tidligere måneder.

Læs mere om point her.

18. Hvornår kan jeg se mine køb på min pointoversigt?

De point, du får ved indkøb i medlemsbutikkerne, tilskrives næste hverdag efter købet.

Du får point på indkøb i alle Coops butikker - Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, LokalBrugsen, Brugsen, Irma og Fakta.

Ekstra point fra vores partnere tilskrives som regel måneden efter købet. Det fremgår altid af oplysningerne om tilbuddet, hvornår du kan forvente, at de ekstra point bliver indsat.
Brug af point til varer fra coop.dk vil løbende blive opdateret og fremgå af din saldo.

 

19. Udløber mine point?

Point udløber efter tre år, regnet fra udgangen af den måned, hvor du har fået dem. Når du bruger af dine point, bliver de ældste point automatisk brugt først.

Du vil blive advaret, inden pointene udløber, og sammen med din pointoversigt her på portalen kan du se det, hvis du har point til udløb.

20. Kan jeg framelde mig e-mails?

Ja, du kan altid framelde dig e-mails via din profil her på sitet eller ved at ringe til Medlemsservice på 43 86 20 20 på alle hverdage fra 9-16.

 

21. Jeg vil godt have mails fra fx Irma og Fakta, men ikke fra min tilhørsbutik. Kan jeg det?

Nej, hvis du ønsker at modtage mails fra Fakta og Irma og de øvrige kæder, skal du som minimum være tilmeldt mails fra din tilhørsbutik.

22. Hvordan får jeg et Coop MasterCard?

Hvis du er medlem af Coop, kan du ansøge om et Coop MasterCard på bank.coop.dk.

23. Hvor kan jeg stille spørgsmål om Coop-kortet og medlemskabet?

Har du spørgsmål til Coop-kortet eller medlemskabet generelt, er du altid velkommen til at kontakte Medlemsservice på 43 86 20 20 alle hverdage fra 9-16.